Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 03.28.2024, 8:30 PM

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Методика навчання географії [24]
У статті аналізується ефективність використання інформаційно-комунікаційних технологій або медіаджерел у вивченні наук природничого напряму, під час використання яких вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних та розвивальних завдань: соціальні, інформаційні,комунікативні, самоосвіти і розвитку та компетенції. Подаються конкретні приклади використання медіаджерел на уроках географії, що створює умови для розкриття природних задатків учнів, забезпечує розвиток особистості природним шляхом.
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

9:53 PM
УВАГА!!! Впроваджуємо ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Впроваджуємо ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

1111.png На ресурсі «Дистанційна освіта школярів Донеччини» опубліковані відкриті дистанційні уроки На період карантину, запровадженого рішенням Кабінету Міністрів України для всіх закладів освіти, у Донецькій області навчальний процес ведеться за розкладом у режимі віддаленого доступу (дистанційно). На сайті Дистанційна освіта школярів Донеччини (https://eschool.dn.ua/) розміщено відкриті дистанційні уроки. Заклади освіти та учні мають можливість скористатися єдиною системою для навчання – Відкритою онлайн-школою, що забезпечить швидке створення, поширення контенту та завдань для організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Вебсервіс є зручним для використання вчителями та учнями, дозволяє організувати процес навчання як з персонального комп’ютера, так і з мобільних пристроїв (iOS, Android). Завдяки можливостям дистанційної платформи вчитель може відстежувати персональну роботу кожного учня, оцінювати її, надавати рекомендації тощо. Скористатися контентом Відкритої онлайн-школи можуть усі охочі учні 1-11 класів без реєстрації. Чи буде у закладі організоване ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ, буде залежати від кожної конкретної школи і конкретного вчителя – наскільки вони виявляться готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вчителів є якісний Інтернет - доступ і наскільки вони вміють ним користуватися. Бо дистанційне навчання – це не написати у Viber “прочитати в підручнику параграфи 7-9, відповісти на запитання після них і виконати вправи 5-10”. Ще раз: дати дітям весь матеріал на самостійне опрацювання – це не дистанційне навчання! Дати набір посилань (лінків) на дистанційні платформ - це не є дистанційне навчання! Бо знати лінки недостатньо, треба ще вміти ними користуватися і правильно організувати роботу – свою і дітей. Однак, цей карантин - це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити. Бо ті ж карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку. Отже, Ваша школа впорається зі справжнім дистанційним навчанням, якщо вже раніше працювала через онлайн - платформи, використовувала методики перевернутого класу чи іншого типу змішаного навчання, якщо зможе організувати роботу вчителя і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома: 1. Робота за принципом перевернутий клас або змішаного навчання – це коли, наприклад, теоретичний матеріал дається на самостійне опрацювання дітям, а практичні завдання закріплюються у класі чи під час групових робіт. Якщо вчитель це практикував, він і зараз впорається, навіть якщо роботи доведеться перевіряти дистанційно. 2. Якщо школа зможе організувати дистанційні онлайн - консультації вчителів: це не важко, якщо вчитель – впевнений користувач комп’ютера. А якщо ні? 3. Якщо зможе надати дітям плани уроків для самостійного опрацювання, які міститимуть не просто “прочитай параграф підручника, дай відповідь на запитання”, а теоретичний матеріал, ілюстративне чи графічне зображення (пояснення), лінк на відео для перегляду, check-list для закріплення знань і творче завдання (можливо, таке, яке можна виконати з друзями дистанційно). 4. Уроки через Skype. Це непоганий перехідний етап для вчителів, які звикли до фронтальної роботи. 5. Якщо вчитель уже мав досвід роботи з платформами – то він зможе швидко підібрати (чи розробити власні) завдання для своїх класів на самостійне опрацювання. Час карантину без організації повноцінного дистанційного навчання – це не безневинний пропуск у навчанні. А враховуючи те, що карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку, варто нарешті приділити серйозну увагу цьому питанню, користуючись нагальною необхідністю і мобілізацією зусиль. Звісно заклади мають на практиці реалізувати принцип академічної свободи:право самостійно вирішувати питання організації дистанційного навчання, беручи до уваги матеріально – технічне забезпечення закладу та можливості учнів мати мережу Інтернет вдома. Проте обсяг завдань не має перевищувати за часом виконання норми, що встановлені для учнів відповідних класів. І бережіть учителів, які зараз покажуть здатність повноцінно працювати в дистанційному режимі. За ними – майбутнє Нової української школи. Матеріали з головної сторінки ІППО: Через загрозу поширення коронавірусу з метою організації та проведення занять, а також забезпечення неперервності навчального процесу в період карантину закладам освіти рекомендується проводити заняття в режимі дистанційної підтримки освітнього процесу. Дистанційне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та учнів на різних етапах навчання, а також самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі. Як організовується дистанційне навчання? Дистанційне навчання впроваджується за допомогою таких засобів: • засоби надання навчального матеріалу учню, студенту тощо; • засоби контролю успішності учня; • засоби консультації учня з викладачем; • засоби інтерактивної співпраці викладача й учня; • засоби для швидкого доповнення курсу новою інформацією, коригування помилок. У системі дистанційного навчання виділені 4 типи суб'єкта: 1. Учень, студент, слухач – той, хто навчається. 2. Тьютор, учитель – той, хто навчає. 3. Організатор – той, хто планує навчальну діяльність, розробляє програми навчання, займається розподіленням учнів за групами і навчальним навантаженням на тьюторів, розв’язує різні організаційні питання. 4. Адміністратор – той, хто забезпечує стабільне функціонування системи, розв’язує технічні питання, слідкує за статистикою роботи системи. Усі нормативно-правові аспекти організації процесу дистанційного навчання описані в «Положенні про дистанційне навчання» (Наказ МОН від 25.04.2013 № 466 Про затвердження Положення про дистанційне навчання). З основними аспектами організації дистанційного навчання можна ознайомитись при перегляді презентації Правові аспекти організації дистанційного навчання в ЗНЗ. Організація навчального процесу Для організації навчального процесу заклади використовують власні офіційні сайти, створивши розділ «Графік навчального процесу під час карантину». У випадку використання для цієї мети інших доступних для закладу ресурсів (наприклад, особистих блогів) на офіційному сайті у даному розділі має бути розміщено пряме посилання на ресурс, що використовується. Орієнтовна структура цього розділу може мати такі елементи: клас, у якому навчаються учні, навчальна тема, посилання на електронні ресурси, які рекомендовані для вивчення, практичні завдання для виконання, терміни їх виконання, посилання, час проведення вебінару (за необхідності) та адреса електронної пошти закладу освіти або вчителя, куди потрібно надіслати результати виконання практичної роботи. Робота вчителя Учитель має ознайомитись із ресурсами, запропонованими нижче. Обравши необхідні ресурси, учителю потрібно створити матеріали до уроку (план дій), який буде містити посилання на рекомендовані ресурси. Матеріали можуть містити також посилання на інші освітні джерела, які відповідають методичній меті уроку. Матеріали повинні також містити завдання практичного спрямування, які дають можливість учням краще зрозуміти навчальний матеріал та слугуватимуть формуванню життєвих компетентностей. Робота учня Учень, який бере участь у навчальному процесі, повинен мати доступ до мережі Інтернет зі свого ПК або мобільного пристрою (смартфона чи планшета). Учень у зручний для нього час переглядає навчальні матеріали, бере участь у вебінарах або переглядає їх записи, виконує завдання та надсилає (якщо це передбачено завданням) результати такого виконання у вигляді електронного листа на адресу, вказану в завданні. Сервіси, за допомогою яких можна організувати дистанційне навчання: 1. LMS (Learning management system – система керування навчанням) наприклад Moodle, який можна безкоштовно налаштувати на вебсервісі https://www.gnomio.com/ або розгорнути на власному вебсервері. 2. Google Classroom (https://classroom.google.com/) – безкоштовний сервіс Google, за допомогою якого можна організувати дистанційне навчання з використанням сервісів Google (Диск, Форми, Документи, Таблиці, Презентації, Blogger, Youtube, Hangouts). 3. При розгорнутому Microsoft Office 365 можна використовувати його сервіс Microsoft Teams. Заклади освіти та учні Донецької області мають можливість скористатися єдиною платформою навчальних матеріалів – Відкритою онлайн-школою, що забезпечить швидке створення, поширення контенту та завдань для організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Також можна використовувати додаткові вебпортали та сервіси для створення навчального е-контенту. 1. http://e-school-ippo.blogspot.com/ – консультаційний пункт для педагогічних працівників, які опікуються дистанційною освітою. 2. https://learningapps.org/ – Learningapps, різноманітні інтерактивні вправи. 3. http://www.10minclass.com/ – відеоуроки з підготовки до ЗНО. 4. https://pidruchnyk.com.ua/ – електронні версії підручників. 5. https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/ – електронні версії підручників. 6. https://disted.edu.vn.ua – репозитарій начальних ресурсів. 7. http://www.osvitaua.com/youpub/ – сайт видавництва, містить навчальні ресурси. 8. https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ – «Цікава наука». 9. https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics – досліди з фізики. 10. https://naurok.com.ua/ – для вчителів та учнів. 11. https://besmart.study/ – онлайн-платформа підготовки до ЗНО. 12. https://prometheus.org.ua/zno/ – за посиланням курси підготовки до ЗНО. 13. https://www.ed-era.com/zno/ – дуже багато цікавої інформації про дистанційну освіту. 14. https://ilearn.org.ua/ – Проєкт дистанційної освіти від «Освіторії». 15. https://eschool.dn.ua/local/staticpage/view.php?page=resources – репозитарій корисних освітніх ресурсів. Використані матеріали в рекомендаціях: 1. http://academia.vinnica.ua/index.php/news/780-metodichni-rekomendatsiji-zakladam-zagalnoji-serednoji-osviti-shchodo-organizatsiji-distantsijnoji-pidtrimki-osvitnogo-protsesu-v-umovakh-karantinu 2. http://vnz.org.ua/dystantsijna-osvita/pro 3. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 Також надсилаємо два Листи 1- Лист МОНУ «Щодо організації дистанційного навчання в ЗЗСО під час карантину» від 13.03.2020р. № 1\9-160 2- Лист ІППО «Про використання матеріалів «КОЛОСОК» під час дистанційного навчання учнів» від 16.03.2020 року № 292\09.1
Категорія: Методика навчання географії | Переглядів: 109 | Додав: miro92roma | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz